Metaprofit » Koolitused » Midagi uut ja põnevat » Mälutreening “Kas mälu või mäletamine?”
Mälutreening "Kas mälu või mäletamine?"

Igaüks meist hoiab oma mõtlemise põhifunktsioonid nii korras kui võimalik, et need aitaksid igapäevase elu väljakutsetega optimaalse energiakuluga toime tulla. Miks aga inimesed sageli ei ole rahul enda võimetega sündmuste meelespidamise osas? Miks taas ja taas otsitakse mälu parandamise „imetehnikaid“? Inimesed kehtestavad märkamatult endale üha kõrgemaid ja kõrgemaid nõudmisi ning lõpuks tunnevad, et kõik, mis peaks olema „silme ees“,  seal paraku ei ole. Selle tulemusena tekib pretensioon iseenda mälule, mis sunnib otsima mälu arendamise parimaid praktikaid. Millised teadmised, tehnikad ja lahendused sobivad aga sinule?…

  • Kas mälu või mäletamineMe pöörame sageli tähelepanu enda mälule, tegelikult peaksime rohkem teadma (olema kompetentsemad) enda mäletamise protsessidest. Mäletamise protsess, selle koostisosad. Mis neist töötab paremini, mis halvemini? Mäletamisprotsessi koostisosade analüüs, enese testimine. Meeldejätmise ning meeldetuletamine tehnikad.
  • Assotsiatiivne protsess – seoste loomise kiirus ja kvaliteet. Intuitsioon ja „Deja vu“ – nende seos mäletamisega. Kuidas tuletada meelde nägusid ja nimesid, telefoninumbreid  jm? Igapäevased näpunäited ja tehnikad.
  • Kuidas olla meeldiv vestluskaaslane? Lugude mäletamine, „andmepank“. Mäletamine ja ootamatud asjakohased seosed vestlemisel. Kas huumor on õpitav ja mida tuleb mäletada? Nn. lingvistilise mälu praktikum.
  • Vasakpoolsus ja parempoolsus – juurdepääs talletatud “mäluvarale”. Kuidas andmeid õigesti salvestada? „Loogikute“ mäletamine, „fakti“-kute mäletamine, „emotsiooni“-kute mäletamine jm. Millist tüüpi sina oled?
  • Mäletamine ja huvi. Kuidas huvi kaudu aktiviseerida mäletamist? Aktuaalsed ja haruldased teemad. Kunstlik ja loomulik huvi. Sündmusepõhine mälu – kas ja kuidas seda aktiivsena hoida? Huvi jaotamise tehnika.
  • Mnemotehnikad ja muud mäletamisega seotud „imed“– „kiirlugemise“, „õigekirja“ paradoksid, kiirorienteerumine, jne. Kuidas mälu aitab kiiresti läbida faktirohkeid olukordi? Kiirlugemine (sisu meeldejätmisega) – kas eriline võime või õpitav oskus?

 

Telli koolitust: