Oled sa mõnikord poekassas mõelnud, et küll on see teenindaja aeglane? Või imestanud poe müügiloogika üle – näiteks näed endale sobivat tooli, aga pood keeldub seda müümast, sest see on kokkupandud näidis ja laos sama tooli järel pole? Või tundunud end petta saanult, sest tellisid midagi, aga tarneaeg muudkui viibib ja klienditeeninduse numbrilt kuuled korduvalt umbmäärast: „Vabandame, ülehomseks kindlasti jõuab kohale“?
Mida ütlevad su mõtted sinu kui kliendi kohta? Kas mõtled mõnikord, et selle teenindaja vastu olin ma veidi liiga järsk? Või et sellele teenindajale ütlesin hea sõna ning ta oli tõesti meeldiv? Või et see teenindaja tundus väga väsinud, aga see pole minu asi märgata, kuna ta teeb ju oma tööd?
Eesti ühiskonnas on klienditeenindaja töö suhteliselt mittetänuväärne – pole ju selleks vaja mingit haridust ja palka ka ei maksta. Ometi me imestame, miks on üldine klienditeeninduskultuur nõrk ning töötajad ei jaksa naeratada ega klienti tähele panna. Tegelikult on klienditeenindajal väga oluline roll ettevõtte maine kujundamisel ning selle edukaks läbiviimiseks on vaja mitmeid (kahjuks) üldse mitte elementaarseid oskusi, näiteks suhtlusoskus, empaatia, pingetaluvus, probleemilahendus, kohanemisvõime, tähelepanelikkus, austus, viisakus, usaldusväärsus jne. Selleks, et teeninduskultuur paraneks, saame kõik kaasa aidata: nii kliendina rohkem märgates, kolleegina austust ja mõistmist pakkudes kui ka klienditeenindajana enda sisemise motivatsiooni ülesleidmise ning rakendamisega enda ümber mõnusamat keskkonda luues. Kui soovid rohkem kuulda sellest, kuidas ajule õpetada (neurolingvistilise programmeerimise abil) teenindaja isiksuse ja ettevõttesisest toetust ning teenindusprotsessi juhtimist, uuri lisa Meta-Profiti lehelt: https://metaprofit.ee/koolitused/klienditeenindus/.