Antud koolituskava on meil plaanis läbi viia formaadis, kus aktiivtegevustel on oluline osa. Koolitus on praktilise suunitlusega (koolituse ülesehituse mudel on: teooria, praktika, analüüs), sisaldab endas mitmeid psühholoogilisi õppemänge, harjutusi, arutelusid, mille käigus käsitletut katsetame ja ellu rakendame. Eesmärgiks on, et osalejad kogeksid ise õpitu toimet ja saaksid ka kogemuse enda mälu ja mäletamise võimalustest. Ning muidugi peab koolituselt lahkuma heas meeleolus ja uue energiaga.
KOOLITUSE TEEMAD:
- Kas mälu või mäletamine? Me pöörame sageli tähelepanu enda mälule, tegelikult peaksime rohkem teadma (olema kompetentsemad) enda mäletamise protsessidest.
- Mäletamise protsess, selle koostisosad. Mis neist töötab paremini? Mis halvemini? Enesetestimine. Miks keegi mäletab rohkem, teine vähem?
- Vasakpoolsus ja parempoolsus – erinevate meeldejätmise ja – tuletamise viisid; sisemine võti ehk juurdepääs talletatud “mäluvarale”. Kuidas andmeid õigesti salvestada?
- Mäletamine ja huvi. Kuidas huvi kaudu aktiviseerida mäletamist? Kunstlik ja loomulik huvi. Lugude mäletamine, „andmepank“.
- Mnemotehnikad – „kiirlugemise“, „õigekirja“ paradoksid,
Harjutused, rollimängud, arutelud, analüüs.