Mida me ootame oma töötajatelt tänapäeval? Kas saab piirduda vaid sellega, et erialane kompetents on kõrgel tasemel? Läbi igapäevase praktika saame me hinnata, kuivõrd hästi ja professionaalselt tuleb töötaja toime kõikide tööolukordadega (suhtlemine kliendiga, kolleegidega, probleemide lahendamine, sujuv ülesannete täitmine, eneseregulatsioon jne). Olulised on kõik võtmekompetentsid, mille olemasolu tuleb osata hinnata ja mis aitavad meil aru saada, kas töötaja sobib oma tööalasesse rolli.
Koolitusel tutvume ja õpime rakendama töötajate analüüsimiseks kompetentsimudelit (Meta-Profit ©), tutvume mudeli iga välja elementidega ning hindamisvõimalustega.
KOOLITUSE TEEMAD:
- Mille poolest antud mudel on väärtuslik? Me ootame töötajatelt isiksustena tasakaalustatust kõigis neljas võtmeosas – erialane, psühholoogiline, sotsiaalne ja süsteemne kompetents. Tuginedes mudelile – kas igal töötajal on kaetud neli kompetentsi välja? Kas töötajal on potsentsiaali liikuda edasi organisatsiooni arengut silmas pidades?
- Miks on oluline tasakaalustatud kompetentsus? Me võtame töötaja tööle eeskätt erialaste teadmiste baasilt, samas on vajalik ka teiste kompetentside olulemasolu. Kas oma eriala hea spetsialist on ka hea läbirääkija olulisel kliendikohtumisel, kas ta lojaalsus ettevõtte suhtes vastab oodatule? Miks on oluline vältida ebaühtlust (düsproportsiooni) töötaja kompetentsides süsteemi nõuete seisukohast?
- Kuidas anda hinnang töötaja kompetentsidele ja tasakaalustatusele? Igal ettevõttel on seatud standardid (nõuded, reeglid) iga kompetentsi valdkonna kohta. Töötaja kompetentse tuleb hinnata vastavalt konkreetse ametikoha standardite alusel. Kui töötajal esineb düsproportsioone, ei tähenda see, et töötaja ei ole organisatsioonile sobiv. Kuidas osata näha erinevaid düsproportsioone ja nende mõju töö efektiivsusele?
Grupi suurus: kuni 12 osalejat.
Kestus: 2 päeva (16 ak h)
Koolitaja: Alexander Kotchubei