Antud koolitusprogrammi eesmärgiks on sotsiaaltöötajatele enam teadvustada koostöö olulisust suhtlemises organisatsioonide vahel ja ka oma organisatsiooni siseselt, enam teadvustada iseenda rolli ja käitumist heas meeskonnatöös ning koostöö kujundamisel kliendiga.
Koolitusprogramm on oma ülesehituselt erinev tavapärastest, kuna sisaldab endas kahte teemat paralleelselt – vormiliselt on tegemist koostöötreeninguga, sisult aga võrgustikutöö alase koolitusega. See tähendab, et suur osa ülesandeid teostatakse koolitusgrupi aktiivses koostöös, mille toimimist koolitusel ka analüüsime (peamised takistused heas koostöös, kommunikatsioonioskused, sisemine hoiak, jm), ülesannete sisu on aga seotud võrgustikutöö elluviimise teemaga, mis on professionaalsete sotsiaaltöötajate ettevalmistuse osa.
Käsitlust vajavate alateemade hulk on suur, seega on tegemist intensiivse 2-päevase treeninguga, mille esimesel päeval tegeleme enam võrgustikutöö teoreetilise osaga, teisel päeval on rõhk enam praktikumidel, et õpitavat materjali kohe ellu rakendada ning enda igapäevase tööga seostada, mõtestada.
Teemad:
- Võrgustikutöö alused- tähtsamad põhimõtted, võrgustiku liigid, võrgustikutöö etapid (strateegiline planeerimine, organiseerimine, kontroll, tagasiside, jt).
- Juhtumikorraldus ja võrgustikutöö. Kliendi võrgustiku loomine (praktikum), kogukonna kasutamine. Kliendi võrgustikukaart ning selle analüüs. Eesmärkide seadmine (praktikum).
- Koostöö kliendiga – mõlemapoolse konstruktiivse koostöö kujundamine. Koostöö takistajad, riskid. Kliendi juhendamine. Intervjueerimisoskused.
- Spetsialistide ja ametnike võrgustik. Koostöö organisatsioonide vahel ja organisatsioonide sees.
- Spetsialistide võrgustiku, juhtumimeeskonna loomine.
Koolitajad: kogenud treener-konsultandid, sertifitseeritud superviisorid, Eesti Supervisiooni Ühingu liikmed Alexander Kotchubei, Svetlana Varjun.
Kestvus: 2 päeva
Grupi suurus: optimaalne grupi suurus on 8-12 inimest. Vajadusel saab aga koolituse alati korraldada ka korraga suuremale inimeste hulgale.